Porta aberta para poder coñecer o que facemos no DO, informarse sobre temas relacionados coa diversidade, inclusión, educación, ... e compartir as túas opinións e suxestións.

28 dic. 2016

CORREDOR ROSA: A FIN DO SEXISMO NOS XOGUETES?

Corredor rosa: a fin do sexismo nos xoguetes? é a tradución dun artigo publicado por Berta G. De Vega en elmundo.es o 6 de decembro.


If we want equal pay, why not start with equal play?
Jenny Willot era ministra de Consumo en Reino Unido cando dixo que o corredor rosa, eses lineais das xogueterías onde fan cuadrilla as bonecas en spas ou en salóns de beleza, danaban a economía. Segundo explicou, afianzaban nos nenas estereotipos que as afastaban das carreiras de ciencia e tecnoloxía. Ou sexa, de traballos mellor pagados que a media.

Secundáralle no Parlamento unha deputada laborista, Chi Onwurah, enxeñeira polo Imperial College de Londres, filla de nixeriano e executiva de firmas tecnolóxicas antes de sentar en Westminster.  Alí explicou que, como enxeñeira, traballara en contornas moi masculinas. E engadiu: «Só cando entro nunha xoguetería sinto que estou a experimentar unha segregación por xénero».

En Reino Unido estableceron unha relación entre a caída de vocacións nestas carreiras coa cada vez máis evidente separación que fai o mercado entre xoguetes de mozos e de mozas. É imposible negar que as nenas manifestan certa querenza polas bonecas e os nenos polos balóns e os coches. Pero, fai falta un márketing no que eles son sempre astronautas e elas princesas relaxadas na perruquería? Poden elas aspirar a ser femininas... e enxeñeiras?


A fundadora de Goldieblox, unha empresa de xoguetes para nenas, viu ese nicho. Debbie Sterling puxo nos anuncios a unhas mozas que llo pasan ben ideando circuítos. De tons pastel, iso si. «Foi a sensación na feira de Nova York», confirma María Costa, do Instituto Tecnolóxico de Produto Infantil e coordinadora da guía de xoguetes AIJU. Costa é seguramente a maior experta en tendencias fabricantes de xoguetes do país, e di que un 45% das nenas en España non se identifica co mundo rosa.

Just 4% of ads for toy vehicles featured girls. Read our research: 79.170.40.168/lettoysbetoys.org.uk/tvads

O anuncio desas nenas que fan un foguete coas súas bonecas e carriños de bebé ao ritmo dunha canción dos Beastie Boys fíxose viral. Antes, Leigo xa lanzara a súa liña Friends, en tons rosas e verdes pálidos, e as vendas subiran. Se as nenas non usaban xogos de construción tradicionais, había que facelos máis femininos. Funcionou.

Este ano, segundo Costa, a tendencia de nenas enxeñeiras ou programadoras chegou a España: «Agora hai pais coa mentalidade máis aberta que superaron os estereotipos de xénero». Admite que quizais o mercado envorcouse excesivamente en profundar nunha división que non existiu sempre. «O rosa empezouse a estender a finais dos 60 en EEUU e chegou máis tarde a España», contextualiza a experta. Agora xa son pais os adultos que, de nenos, leron aos Hollister e non a Jerónimo  Stilton (eles) e a Tea Stilton (elas). «Hai un cambio. Entrevistamos a 500 familias e nótase. Son máis abertos e non encorsetan tanto».

Os escépticos cos esforzos por cambiar preferencias falan do paradoxo noruegués, un documental no que se deixa claro que, a pesar dos esforzos das autoridades do país durante lustros, as mozas acababan maioritariamente en carreiras relacionadas coa educación, a sanidade e o dereito. Os que denuncian o corredor rosa, como as deputadas británicas, non aspiran a un mundo unisex, pero si a un onde as mozas non sentan raras se non están a gusto en aniversarios nas que as maquillan e desfilan en pasarelas.

Resultado de imagen de pasillos rosas y azules juguetes

Let Toys be Toys é unha iniciativa británica que denuncia o sexismo pasado da raia e rosa. Recentemente subiu as fotos de camisetas de GAP para nenos coa cara de Einstein e a palabra Xenio, mentres que nas de nenas abundaba o rosa e palabras como Bolboreta. Cada semana, denuncian cousas parecidas, como a web Pinkstinks (O rosa apesta). Alí están contra a liña Friends de Lego e, como exemplo dos pasos atrás que se deron en canto a estereotipos, poñen de exemplo un anuncio de 1981 no que é unha nena, vestida con vaqueiros e camiseta, a que sostén unha construción normal de Lego. Sen ”cupcakes”, sen flores, sen regadeiras.

As preferencias dos pais cambian, pero os avós son dos que máis regalan, segundo Costa. Ignacio González é pai de dúas nenas e cóntao: «Metín un spa completo de xoguete que lles regalaban nun altillo». El resístese á división entre nenos e nenas que percibe case a diario. «A miña filla maior ten ido disfrazada de vaca ao colexio, pero as mesmas nais dicían que as nenas fosen de princesas e os nenos de animais», expón. Julia Camacho, dúas fillas, púxolles a saga de Star Wars, «pero encántanlles os Pin e Pon». Pilar Romeu (dúas nenas e un neno) di que sempre é Manuel «o que acaba construíndo o Titanic». A avogada na City de Londres Miriam González está a se envorcar con Inspiring Girls, unha asociación de voluntarias para que as nenas teñan exemplos de mulleres de todo tipo nos colexios.

A tamén muller de Nick Clegg, ex viceprimeiro ministro británico, móstrase intrigada por un feito que se repite. «Cando teñen uns sete anos [elas] fano igual de ben en matemáticas que os nenos, pero cando preguntas con 15 anos dinche que senten inseguras. Tenden a pensar que as ciencias non son para elas». Por iso González está de acordo nas críticas ao corredor rosa: «Non é de recibo que se vendan aspiradoras de xoguete rosa, por exemplo». A finais de outubro, Sara Gómez, enxeñeira, lanzaba o proxecto Muller e enxeñería desde a Real Academia de Enxeñería, preocupada pola escaseza de mulleres na enxeñería e as Tecnoloxías da Información. «O mercado adáptase».

Antes era impensable ver a nenos xogando ás cociñas ou que houbese bonecas ou personaxes femininos con outros roles», resume María Costa. Na cuadrilla de Tea Stilton hai unha científica e outra informática. E xa existe unha Barbie programadora de videoxogos, lentes de pasta e con vaqueiros. Seguro que Mark Zuckerberg está encantado con ela. Unha avoa díxolle no seu muro que aconsellaba ás súas netas saír co chapón de clase porque no futuro podería converterse no fundador de algo como Facebook. Zuckerberg contestoulle: « Sería mellor que lles animase a que fosen elas as chaponas para ser as seguintes inventoras con éxito ». Por algo é pai dunha nena.

No hay comentarios:

Publicar un comentario